środa, 19 sierpnia 2009

Letni obiad

Dla leniwych, zapracowanych, ale też tych wszystkich, którzy uwielbiają prawdziwe letnie pomidory (a nie zimowe kamienie w kolorze pomarańczowym), oliwę, czosnek, sól i bazylię. Proste jak zalanie vifonka wodą, a zdrowe i pyszne jak truskawki prosto z krzaczka.

Spaghetti ze świeżymi pomidorami
- m
akaron typu spaghetti
- czosnek świeży (jak dla mnie min. 3 ząbki)

- czosnek granulowany

- oliw
a z oliwek, z pestek winogron, rzepaku (do wyboru)
- świeże pomidory (na pół opakowania makaronu ok. 3 pomidorów)
- ocet balsamiczny

Pomidorki przekroiłam na pół i wyrzuciłam gniazda, następnie pokroiłam w kostkę to co z nich zostało i zostawiłam na sicie, aby ociekło. Następnie posoliłam, wymieszałam ze świeżą bazylią i pieprzem. Ugotowane spaghetti odcedziłam, a do garnka po makaronie wrzuciłam trochę masła i oliwy, wycisnęłam czosnek i podsmażyłam. Wrzuciłam makaron i wymieszałam, posypałam jeszcze czosnkiem granulowanym. Spaghetti przełożyłam do miseczek, na wierzch nałożyłam pomidorki, polałam wszystko oliwą i cudownym octem balsamicznym gęstym jak syrop (Montosco, Salsa Balsamica con fragola, czyli z dodatkiem soku z truskawek). Jakbym miała parmezan to bym jeszcze posypała parmezanem ;)

5 komentarzy:

  1. Ja dodaję jeszcze rukolę, która z pomidorami tworzy ciekawy smak.

    Fakt, że pomidory w sezonie letnim są niepowtarzalne ;-)

    P.S. Bardzo przyjemny blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj aż mi ślinka pociekła :P

    OdpowiedzUsuń
  3. weź, bo się obśliniłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. (Nie)Takie_straszne_Jeżyce22 sierpnia 2009 11:55

    Nie należy tak się znęcać nad czytelnikami, zwłaszcza jeśli są fanatycznymi miłośnikami makaronu ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails