środa, 9 września 2009

Solniczka

Do mojej ulubionej kuchni dołączyła nowa mieszkanka. Aż dziw, że nie było jej tu wcześniej... Sól uwielbiam, to wiadomo. Niebiański Skoczek czasem marudzi jak 4 raz sięgam po nią w czasie obiadu. Ale nie przekona mnie, żebym soliła mniej, w ogóle nie ma mowy. A teraz dodatkowo znalazłam dla niej godny pojemnik. Na Allegro oczywiście, bo gdzieżby indziej :)
Solniczka jest z wiejskiej chałupy na 100%. Po czym poznałam? Po tym, że sprzedający miał n innych aukcjach: stary cep, zardzewiały sierp, dziabkę (zwaną podobnież motyką w większej części kraju), maselnicę i obraz Matki Boskiej w zeżartej przez kołatka domowego (moje ulubione zwierzątko, już oswojone, niedługo będzie umiało aportować) ramie. Zasadniczo rozważałam wykupienie wszystkich aukcji, ale potem oczyma duszy wyobraziłam sobie jak pani na poczcie wręcza Niebiańskiemu 50-letni cep mówiąc: "To chyba pańskiej małżonki. A może pana?". Hmmm, no i się jakoś powstrzymałam. Na razie oczywiście ;)

Ogólnie solniczka wyglądała nieźle, chociaż wg opisu aukcji miała drewniane wieczko, czego nijak nie można się było dopatrzeć. Wydawało mi się, że wieko jest zwęglone. Ale nie żebym rozpaczała z tego powodu, byłam gotowa ją zaakceptować ze wszystkimi wadami :)


A jednak niespodzianka! Przetarłam wieko papierem ściernym, papier od razu czarny. Werdykt? To tylko sadza! Papier ścierny rzuciłam za siebie, chwyciłam w dłoń nożyk i jechane ze zdrapywaniem!


Za każdą minutą moja radość wzrastała, kiedy oczom moim ukazywać zaczęło się to piękne szlachetne drewno...


Solniczkę wyszorowałam do połysku i wysuszyłam. Na koniec przetarłam wełną stalową wieczko i pomalowałam lakierem ochronnym, a następnie nawoskowałam szlachetnym woskiem do antków. W środku już jest sól. No i to by było na tyle jeżeli chodzi o ograniczanie spożycia soli w moim domu ;)

2 komentarze:

  1. Była piękna już na stronei aukcji, ale teraz to ona jest po prostu BOSKA! Przyznam, że zżera mnei zazdrosć. Że też jej pierwsza nie wypatrzyłam ;>

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails