niedziela, 21 marca 2010

Kącik czytelniczy

Urządzanie mieszkanka trwa już ponad rok. Nie udało się tego zrobić szybciej z dwóch powodów. Po pierwsze urządzaliśmy je z bieżących zasobów, a więc poważne zakupy należało rozłożyć na kilka miesięcy, a po drugie każdy element mieszkania jest tygodniami przeze mnie wyszukiwany na Allegro. Bo jak już kiedyś wspominałam, większość mebli w mieszkanku (poza kilkoma wyjątkami z Ikei) to moje skarby z kategorii Antyki i Sztuka. Cały czas uważam, że urodziłam się, żeby zostać kolekcjonerką antyków i staroci (starocie to wg mnie niedoceniane na salonach antyki, równie piękne). Nie wiem skąd mi się to wzięło, ponieważ zasadniczo nikt w rodzinie nie podziela mojej pasji (chociaż Mamusia rozumie tę estetykę). Mamy za to  w rodzinie kilka przypadków skandalicznego zaniedbania zabytkowych mebli. Ale nie będę poruszać tego strasznie drażliwego tematu, bo nie chcę Tatusiowi Akacji podwyższać ciśnienia. Nie znalazłszy odpowiedzialnych za moje estetyczne perwersje uznałam więc, że to musi być kwestia znaku zodiaku i przestałam się nad tym zastanawiać. To taki dziwny defekt mózgu... Nigdy nie czułam takiej "wnętrzarskiej" euforii jak zwiedzając dworek Marii Dąbrowskiej w Russowie oraz skansen zaraz obok dworku. Mogłabym być Barbarą Niechcic, może tylko odrobinę mniej niezadowoloną...
Fotela do kącika czytelniczego szukałam miesiącami. Jestem na bieżąco z każdą nowością wstawianą ze słowem kluczowym "fotel" w mojej ulubionej kategorii. Skoczek pochwalił mnie za oko do antyków, bo tapicerka fotela jest w nieskazitelnym stanie. Kiedy zaprezentowałam mu zdjęcia z aukcji (a było to już po wygraniu licytacji, a więc po ptokach) to był pełen wątpliwości podejrzewając, że z fotela będzie unosiła się woń 300-letniej piwnicy  ;) Nie miał racji. Tak wygląda mój nowozagospodarowy kącik czytelniczy z zakupionym 2 tygodnie temu fotelem:

Aby nie było wątpliwości, że zmiana jest dość duża (z mojego punktu widzenia), zdjęcie sprzed akcji "kącik":
Do kącika udało mi się upolować genialną półeczkę będącą niegdyś czymś w rodzaju aptekarskiej szafki.  To 6,5 kg litego zabytkowego dębu w pięknym kolorze pasującym do kilku innych elementów dużego pokoju. 
Uwielbiam takie jednorazowe akcje typu "home makover". Zbieram tygodniami gadżety, pozwalam na to, aby miejsce wytypowane do zmienienia zostało całkiem zapuszczone, aby w następnej chwili wyczarować coś uroczego. Niestety niewiele już uda mi się zmienić w dużym pokoju, bo miejsce się kończy. Jednak nadal jest coś, o czym marzę jeżeli chodzi o nowy kącik - ramki do zdjęć oraz zabytkowy podnóżek. Teraz na nie będę polować. Kiedy zakupię ramki, to nasze wspólne zdjęcie, które teraz stoi na kaloryferze, zostanie eksmitowane do małego pokoju (niech chomik nas ma na oku). Potem przenoszę się do sypialni ;) A poza tym strasznie się cieszę, że mam tego bloga, bo dzięki temu będziemy mieć pełne sprawozdanie z tego, jak wszystko się tu zmieniało...

5 komentarzy:

  1. Zmiana jest diametralna, w pozytywnym znaczeniu oczywiście ;-) No i widzę, ze książki również dopasowane stylistycznie i wiekowo do półki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te książeczki w końcu doczekały się godnego miejsca, bo wcześniej upychałam je na normalnych półkach. A to, jak widać po słownikach (górna półka), nie przysłużyło im się szczególnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No, jak zwykle Ola stanęła na wysokości zadania- :). Moja droga, to dziennikarstwo to pomyłka. Powinnaś byc na urządzaniu wnetrz i trzepać teraz grubą kasę na stylizacji willowej grubych ryb.... hihi. no tak ale wtedy nie byłoby Mary Bandu i innych...Piknie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bob Budowniczy jest zawiedziony pomijaniem jego wkładu w prace wykonawcze. Wracam do ratowania jeży:

    http://www.poczytaj.pl/okl/36000/36752.jpg

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż za niedopatrzenie! Co ja bym zrobiła bez mojego Boba. Kochanie, zrobiłam Ci nawet ostatnio fotkę przy pracy:

    http://www.gamevil.sk/images/Pat%20a%20Mat!%201.jpg

    Ślicznie wyszedłeś :)
    Ale muszę przyznać, że montowanie półki i lampki obyło się wyjątkowo bez ekscesów i interwencji policji ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails