czwartek, 10 czerwca 2010

Koktaj truskawkowy z mlekiem sojowym

o największych miłośników truskawek nie należę, a jednak koktajl truskawkowy oraz dżem truskawkowy Mamusi Akacji lub Babuni zawsze wprawiają mnie w stan kulinarnej ekscytacji. To uwielbiam! Kojarzy się z wakacjami, chodzeniem boso, wygrzewaniem na balkonie, rowerowymi wycieczkami i leżeniem w trawie. W tym roku troszkę zmieniłam skład koktajlu i polecam tę wersję.


Do zmiksowanych blenderem truskawek dodałam kefir i mleko sojowe  (marki Alpro soya, jedynej godnej polecenia wg mnie, chociaż pewnie wegetarianie mają inne zdanie) o smaku waniliowym  w równych proporcjach. Posłodziłam brązowym cukrem i oczywiście nie żałowałam tego składnika, bo za kwaśny koktajl jest dla mnie co najmniej tak irytujący jak za zimna woda w wannie ;) Dzięki  dodaniu do koktajlu mleka sojowego jest on jeszcze bardziej pożywny i delikatnie pachnie wanilią. Warto eksperymentować z proporcjami. Korzystajmy z wiosny i lata na zdrowie! A karmiące mamusie niezmiennie zachęcam do wzbogacania swojego bufetu naturalną witaminą C, bo następne truskawki dopiero za rok! W imię zdrowia przyszłych pokoleń, które musi mieć siłę, by zarobić na nasze emerytury! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails