wtorek, 8 czerwca 2010

Le marche aux Puces

Pierwszym, co zwiedziliśmy w Paryżu był pchli targ. No cóż, Wieża stoi 24h, a w nocy nawet świeci, a targ niestety jest tylko w określone dni. Nie wybaczę wszystkim przewodnikom, którymi dysponowałam, a które to poinformowały mnie, iż należy się wybrać na ten konkretny targ, (był najbliżej naszego mieszkanka i według przewodników idealnie w czasie naszego pobytu) wcześnie rano w niedzielę lub poniedziałek. Na miejscu okazało się, że nie o świcie (jak mogłam w całym swoim doświadczeniu uwierzyć, że Francuzi cokolwiek robią o świcie!), a po 11:00 i nie w niedzielę i poniedziałek, a od czwartku do poniedziałku. A więc na moje szczęście i nieszczęście o 10:00 tylko 1/10 straganów była czynna. A plan wyjazdu napięty. Oczywiście na targu same pokusy...


Gdyby to był ostatni dzień wycieczki, zostałabym do wieczora. Ponieważ był pierwszy, musiałam ulec potrzebom turystycznym reszty wycieczki i uwzględnić oczekiwania w szczególności Skoczka, który był w Paryżu po raz pierwszy. Nie mogłam dopuścić, aby po powrocie do domu miał wspomnienia związane wyłącznie z podartymi tapicerkami starych foteli. 



A jednak udało mi się upolować coś cudnego, ozdobę do kuchni z lat 60-tych. Na tym zdjęciu pan sprzedawca  tłumaczy mi swoją płynną angielszczyzną:
- "Zis iz about cows, ju noł cows? Jez? Cows avec Nomadie, łi? 15 euchro for ju Madame!"
A ja w myślach: "Oh jez, jez, aj noł cows form Normandie. Thej are in my kitchen. Buahaha!"
I mały obrazek poglądowy przedstawiający powyższą scenkę:

And I really do have it in my kitchen ;) Moja ukochana pamiątka z podróży.

Nie wiem, czy faktycznie chodzi o krowy, ale dam sobie rękę uciąć, że o Normandię na pewno. Władającym językiem Napoleona będę wdzięczna za potwierdzenie, że faktycznie chodzi o krowy, a nie np. o kozy. Bo wiadomo, z kozami to nie wiem, czy bym kupiła ;)

1 komentarz:

  1. (Nie)Takie_Straszne_Jeżyce9 czerwca 2010 00:25

    Bovine brzmi jak sfrancuszczone vołovine, więc pewnie o krowy chodzi ;))))

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails