czwartek, 2 września 2010

Makaron szpinakowy z kurkami

Makaron zrobiłam natchniona ostatnim grzybobraniem. Własnoręcznie te kurki wydłubywałam z mchu :) To oznacza +10 do dobrego smaku i zadowolenia z obiadu. Przepis oparłam  na spaghetti carbonara.



Składniki dla 2 osób:
- ok. 4 garści kurek;
- pół puszki groszku;
- 1 cebula;
- kubek śmietany 12%
- 4 żółtka
- ok. 2 garście startego sera (u mnie był Ementaler)
- makaron szpinakowy (ale niekoniecznie);

Kurki podsmażyłam na maśle z cebulką i odrobiną oliwy. Po 5 min. smażenia dodałam również groszek i jeszcze kilka minut trzymałam na ogniu. W miseczce roztrzepałam 4 żółtka, dodałam kubek śmietany, sól, pieprz, odrobinę gałki muszkatołowej. Na samym końcu do kremowej masy dodałam starty na drobniutkich oczkach ser żółty. Ugotowany makaron odcedziłam i szybko wrzuciłam z powrotem do garnka stojącego na rozgrzanej płycie, wlałam sos. Makaron wymieszałam, aby dobrze połączył się z sosem. Kurki można wymieszać w garnku z makaronem lub położyć na makaron. Skoczek mówi, że dobre ;) A jeszcze 4 lata temu grzybów się brzydził!

2 komentarze:

  1. a gdzie przepis na nasz cudowny, polski BIGOS?!?! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. eeee... od bigosu to jest babcia, ja się wymądrzać nie będę ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails