poniedziałek, 8 listopada 2010

Szafa staruszka zasługuje na post

Bo jest moją wymarzoną, bo jest moją wyszukaną, wyczekaną, wywalczoną. Bo marzyłam o niej od czasu kiedy skończyłam jakieś 13 lat i pierwszy raz odwiedziłam moją przyjaciółkę Księżycową Czarodziejkę w jej domu. Okazało się że tata Czarodziejki, również Rak w zodiaku, posiada cechę, która u mnie dopiero kiełkowała - miłość do antycznych mebli i starych przedmiotów. Tak więc podziwiałam antyki w tym domu przy każdej wizycie, a było co podziwiać, bo z upływem lat przybywało ich coraz więcej. Aż pewnego roku zasłużyły na wyeksponowanie w pięknym saloniku na parterze. Do dzisiaj wszystkie te meble w duchu podziwiam :)

 Witaj w moim domu...
Kiedy kupiliśmy mieszkanie i zobaczyłam tą idealną wnękę pod szafę na wymiar z przesuwnymi drzwiami, już wiedziałam - żadna szafa na wymiar tu nigdy nie stanie. A na pewno nie dopóki ja tu będę mieszkała. Tu będzie SZAFA. No i się rozpoczęła faza polowania. Wszystkie znane mi sklepy z antykami zaliczyłam w pierwszej kolejności i nie znalazłam nic. A chciałam wyjść poza swoje przyzwyczajenia i choć raz kupić coś "poza Allegro". No i nie da się! ;) Przeprosiłam się więc szybko z opcją subskrypcji. Aukcje z szafami spływały więc codziennie na moją skrzynkę ( z szafami? z szafami, półkami, stołami, krzesłami, ławami, komodami  - jestem uzależniona od oglądania nowości w kategorii do dzisiaj! Aktualnie znowu poluję ;) Czasami jednak wejście na aukcję o 8:00 rano okazywało się spóźnione... Jeżeli meble były w opcji KT i w atrakcyjnej cenie, znikały jak świeże bułeczki. Ale pewnego dnia pojawiła się Ona i kilka minut później już była moja. Kliknięcie opcji Kup Teraz było naprawdę ekscytujące! Cieszyłam się ogromnie i na następne 2 dni przemieniłam się w jedno wielkie oczekiwanie. Szafę przywiózł nam jej renowator we własnej osobie. Pomógł ją wnieść, złożyć i pobłogosławić na dalszą drogę z nowymi właścicielami. Na początku stała w jasnej wnęce, która wymagała szerszej koncepcji...


Koncepcja pojawiła się wkrótce po obejrzeniu 6 katalogów z tapetami. W międzyczasie odrzuciłam 2 puszki jasnoniebieskiej i turkusowej farby, bo takie pomysły też miałam. Dzisiaj wydają mi się kosmiczne, a farba trafiła do małego pokoju i ma się tam świetnie. Tak  naprawdę wnękę wytapetowałam osobiście, ale niech będzie, że Skoczek również ma jakieś zasługi ;)


No i tak wygląda moja ślicznotka. Wiek: 118 lat. W czasie swojego długiego żywota utraciła lustro w środkowych drzwiach, a ja do dziś nie mogę się zdecydować, czy je tam wstawić. Niestety lepszych zdjęć jej się nie da zrobić, bo po prostu nie mogę się wystarczająco oddalić, żeby objąć całość. Może w jakiś słoneczny dzień uda się zrobić jakieś zdjęcie całego przedpokoju (w taki dzień jak dziś jest tu po prostu za ciemno, a sztuczne światło zakłamuje kolory). Oby kołatek trzymał się od ciebie z daleka staruszko, a wnętrze twoje niezmiennie pachniało drewnem!

8 komentarzy:

  1. Szafa jest przepiękna!!Te szuflady i to zdobienie...Cudo!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. (Nie)Takie_Straszne_Jeżyce9 listopada 2010 07:41

    Szafa przepiękna, ale prawdziwe cudo to ten chwościk przy kluczu, jeśli mię moje oczęta krótkowidza nie mylą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sposób w jaki o niej piszesz jest równie pasjonujący co sama szafa! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki dziewczyny, będę jeszcze wdzięczna za radę co do lustra ;) na początku byłam w 100% przekonana, że je wstawię, ale jak szafa się pojawiła, to wszyscy zaczęli krzyczeć, że ją zniszczę (jak tak to nikt nie był przekonany do idei antyka, a jak tak to się we wszystkich obudził instynkt obrońcy i właściciela ;)) Chwościk oczywiście tam jest Domi, twe oczęta cię nie mylą - to wisienka na torcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak, a teraz sama "zarażasz" tą miłością ;) Jest piękna bez lustra i pewnie z nim też będzie. Mogłoby jej nadać nieco innego charakterku ;) Pomyśl np. o mojej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. (Nie)Takie_Straszne_Jeżyce10 listopada 2010 11:02

    Dobry renowator wstawi i lustro (może warto skontaktować się z tym, od którego kupiłaś szafę?). Jeśli nie masz dużego lustra w domu, to takie w szafie może być bardzo dobrym rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nom taka szafa to jest coś!..tzn. te lustro było od zewnętrznej strony?

    OdpowiedzUsuń
  8. Antyczne szafy poza tym, że są piękne są też mega użyteczne co w odróżnieniu od pozostałych antyków sprawia, że są mega funkcjonalne i nie stoją w naszych domach tylko po to żeby na nie patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails