wtorek, 16 października 2012

Anioły wstają wcześnie. Jak ptaki.

I jak nasz anioł, który tak skromnie stoi sobie w chustce na głowie. Tak ukrywa aureolę. A skrzydła pod fartuchem. Tęsknię bardzo... za tobą prababciu i za wszystkim, co się z Tobą każdego dnia budziło do życia o świcie. Za kurami, ptakami, rosą, trawą, ogniem w węglowej kuchni. Za tym jak włosy siwiutkie czesałaś grzebieniem i upinałaś wsuwkami w koczek. Za tym jak ścieliłaś te wymęczone po nocy pierzyny w tak magiczny sposób, że nagle robiły się ogromne i puchate, a przykryte narzutą stawały się idealnie płaskie i doskonałe. I tak tęsknię za niedzielą, kiedy wsuwałam głowę pod poduszkę, by jeszcze nie wstawać, a Ty pielgrzymowałaś do szafy dobierając chustki. Najpierw tę w maki przymierzałaś przed lustrem swojej toaletki, potem wracałaś do szafy, wybierałaś chustkę w róże, potem znowu i znowu... a te drzwi od szafy, jak one skrzypiały! Nawet pod stosem poduszek wciąż słyszałam ten hałas. Tyle bym dała, by móc jeszcze raz w życiu zobaczyć cię w niedzielny poranek przy szafie, kiedy szykowałaś się do kościoła. Obiecuję, że w innym życiu nie schowam głowy pod poduszkę, nie zmarnuję ani jednej naszej wspólnej minuty, będę cię wieczorem całowała po rękach i czesała o świcie. Bo tak strasznie marnujemy chwile mając kogoś na co dzień, nie myśląc o tym, że odejdzie, a my będziemy żałować tego wszystkiego, czego nie zrobiliśmy i nie powiedzieliśmy, kiedy jeszcze mieliśmy szansę.
Dla mojej babci, ze zdjęciem prababci, czyli matki. Książka piękna i smutna z zakładką  (i tylko szkoda, że nie sfotografowałam tyłu).



Jakieś takie fatalne te zdjęcia, ale lepszych już nie zrobię :)

4 komentarze:

  1. So true... Pięknie Kochana. Pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo tęsknię za moją Babcią,która była wspaniałą dobrą osobą.Kiedy czytałam twój tekst to tak jakbym widziała swoją Babcię szykującą się przed lustrem do kościoła.Pamiętam smak jej zupy jarzynowej i zapach drożdżówki ze śliwkami i ogromne porcje,które nakładała nam na talerze.Bardzo mi żal,że nie ma jej już wśród nas,tęsknię za Nią,czasem mi się śni.Twój post Akacjo poruszył moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo bardzo ładnie napisany ten post został

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails