poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Migawki z lata 2013

Ja tam się nie łudzę, że jeszcze coś nas czeka w tym temacie. Dlatego też, na totalne zdołowanie, mam kilka wspomnień z lata. Tak, wspomnień, próbuję się z tym pogodzić. I aby rozwiać wszelkie wątpliwości: nie było mi za gorąco ani przez 5 sekund tego lata i uważam, że gorących dni było za mało i nie zrekompensowało mi 8 miesięcy zimy :(  Jestem niepocieszona.

Tak więc: wycieczka na wieś do babci, przechadzki z babcią i dziadkiem oraz balkonowe integracje, a na koniec wydarzenie bez precedensu - wycieczka prawdziwą kolejką parową! Mina naszego dziecka (nie wiedział, czy się cieszyć, czy pozostawać w stanie szoku), który pojął, że ta lokomotywa z wiersza Tuwima może istnieć - bezcenna :)


Ulubiony tekst z filmu:

Damu sóla tutaj! (Daj mi soli tutaj; Karol udaje, że soli)

Inne ulubione teksty:

Pala buch, kola luch! (Para buch, koła w ruch!)
Gagony po toze. (Wagony po torze)
Lelone, dziemy! (Zielone, jedziemy!)
Kocham Lene/mamusie/tatusia/dziadziusia/babunie/Peppe.
(nie wymaga tłumaczenia, prawie spadłam ze schodów usłyszawszy to po raz pierwszy, a jeszcze się mały drań przytulił na całego ;)

Peppa autom tatusiem, mamusiom, Jojem z łuuuu. O, nie ma łuuuu, o nie ma!
(Peppa jedzie autem z tatusiem, mamusią, Georgem z dinozaurem. O,  nie ma dinozaura, oj nie ma!)

Kusi damu. Kusi adi damu, poplose.
(Daj mi klucze. Daj mi klucze do audi, proszę)

Co tu dużo mówić - sikamy ze śmiechu :D Ciocia Edzia vel. Malowana Fakturka, moja siostra czarownica (co się dzisiaj okazało) miała rację. Nie ma nic piękniejszego niż etap rozwoju mowy!

PS. Szczerze uważam, że Lokomotywa J. Tuwima jest najwybitniejszym dziełem polskiej literatury i z całą pewnością dzięki niej moje dziecko zaczęło mówić. O chwała Ci, wielki Julianie!


9 komentarzy:

  1. Wreszcie mogę z kimś przybić piątkę - ja też nie narzekałam, że mi za gorąco, nawet jak było 37 stopni;) Po prostu uwielbiam ciepełko i już. I też uważam, że za mało, za mało tego słońca i gorąca.
    Mały ma super gadane, "kusi adi damu, poplose" - coś pięknego;) Mój bratanek w podobnym wieku i na podobnym etapie mówienia też codziennie nas zadziwia i rozśmiesza:) Ostatnio ciągle zbiera z kwiatków "wosionka" - czyli - rzecz jasna - nasionka;) Nie napiszę, jak w jego wersji brzmi słowo "przyczepa", którego namiętnie używa...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy KTOŚ da mi szansę przeprowadzenia rozmowy z tym młodym człowiekiem????? Rodzice - domagam się!
    Bez zbędnych komentarzy:

    "Lelone, dziemy! (Zielone, jedziemy!)" do Gdańska!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przystępujemy do analizy kalendarza :) W przyszłą środę lecimy na tygodniowe wakaje, a potem się zobaczy. Proszę zamówić ciepły wrzesień! (nie wierzę, że idzie zima...)

      Usuń
  3. Jakiej marki jest ten czarny fotelik na filmie? Nigdzie nie mogę znaleźć tego logo z czarną gwiazdką w zielonym kółku... poddaję się.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiddy Energy Pro: http://www.youtube.com/watch?v=Sqt8SGZ6bAA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Pojęcia nie masz ile się naszperałam w necie, żeby go zlokalizować...

      Usuń
  5. Lubię Twoje filmiki, zawsze pojawia się uśmiech na twarzy jak je oglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej Akacja, właśnie zauważyłam, że w Tchibo jest teraz rabat 20% na art. krawieckie i maszyny Singera, więc się dzielę 'njusem'. Może ci coś wpadnie w oko. Towaru mają sporo i dużo ciekawych gadżetów do szycia (np. sprzęt do robienia tapicerowanych guzików i przytwierdzania błyskotek do tkanin) oraz sporo tkanin w twoim klimacie. Rzuć okiem w wolnej chwili. Pozdr. ;)

    PS Jak wyszły okna na Melinie? Szykuje się jakiś update może? :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails